Jak wybrać dobry internetowy sklep zoologiczny?
Kiedyś zakupy dla zwierząt robiłam tylko w osiedlowym sklepie zoologicznym. Sądziłam, że to jedyny sklep zoologiczny na świecie, ale nic dziwnego – chodziłam wtedy do podstawówki.
Niestety karmy i dodatki oferowane w malutkich sklepach dla szynszyli są albo marnej jakości, albo wybór jest bardzo ubogi. Oczywiście nie chcę wrzucać wszystkich sklepów zoologicznych do jednego worka!
Dziś często wybieram internetowe sklepy zoologiczne dla gryzoni, bo są:
- tańsze,
- nie prowadzą sprzedaży żywych zwierząt,
- nie rozmnażają tych zwierząt w sklepie czy na zapleczu,
- nie muszę jeździć do zatłoczonych sklepów,
- zamówienie przychodzi nawet na drugi dzień.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze dobrego, internetowego sklepu zoologicznego?
- Asortyment – często sklepy zoologiczne są skierowane głównie do psów i kotów, czyli do zwierząt, które stanowią największą grupę klientów. Wówczas działy dla małych ssaków traktowane są po macoszemu – jeden rodzaj karmy, sianko i paczka ziół. To zdecydowanie za mało dla kogoś, kto chce dobrze zadbać o zdrowie swoich szynszyli. Ja wybieram sklepy, w których kupię wszystko. Jeśli nie ma w sklepie ziół TIVO lub innej ulubionej marki, to pewnie nie zrobię tam zakupów. 🙂
- Opisy produktów w zoologicznych sklepach internetowych – zawsze czytam etykiety, bo chcę wiedzieć, co podaję swoim zwierzętom. Brak opisów sprawia, że zniechęca mnie to do podjęcia decyzji zakupowej.
- Newsletter – dobrego newslettera od internetowego (polskiego) sklepu zoologicznego nie dostałam jeszcze NIGDY. Czekam na ten moment z utęsknieniem, bo uwielbiam newslettery. Niestety te, które obecnie otrzymuję są kierowane do psiarzy i kociarzy, co jest dla mnie dziwne, bo przecież zaznaczam na samym początku, jakie zwierzę posiadam. W efekcie końcowym dostaję SPAM. Newsletter to nie tylko narzędzie do przypominania nam o zakupach czy promocjach, to również dobry sposób na edukację nas, klientów. W końcu lubimy dowiadywać się ciekawostek i interesujących informacji na temat swoich zwierząt.
- BOK – obsługa klienta w zoologicznym sklepie internetowym powinna być szybka i konkretna. Jeśli sklep nie odpisuje mi na zadane pytanie dłużej niż 24h, to niech nie liczy na zakupy. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że sklep może mieć setki takich mejli jak mój i wysyłam wiadomość tylko wtedy, jeśli muszę.
- Wygląd i użyteczność sklepu zoologicznego. Oceniamy książkę po okładce, tak samo jest i ze sklepem. Gryzące się kolory, niedopasowana grafika czy amatorskie zdjęcia, to wszystko, co zniechęca mnie do kupna. O ile wygląd można jeszcze jakoś znieść, tak użyteczność – sorry. Jeśli numer konta bankowego jest ukryty na 10tej podstronie lub produkty są przydzielone błędnym kategoriom, to marny los takiego sklepu. 🙂
- Promocje i profity dla stałych klientów. Nie ma co ukrywać, każdy z nas zwraca uwagę na ciekawe promocje i rabaty. Dlatego też chętnie wracam do sklepu, w którym dostanę gratis lub po wydaniu określonej kwoty, sklep zoologiczny przyzna mi stały rabat.
A na co Wy zwracacie uwagę podczas robienia zakupów w internetowych sklepach zoologicznych? Piszcie w komentarzach, jakie sklepy zoologiczne wybieracie i dlaczego! 🙂
[FM_form id=”1″]